21 Haziran 2010 Pazartesi

TERASDAKİ ARILAR

Evin terasına yerleştirdiğim ana arı çiftleştirme kutuları
 Bu kutulardan elimde 3 tane var


Larva transferi yapıp dönüşümlü olarak bu kutuları kulanıyorum.

 
Bazende döllenen ananın yumurta atmasını bekleyip ana arıyı alıyorum
2 tane damızlık ayırdığım farklı ırkdan ana arı var
Ana arıları kayıt altına aldım
Larva trasferi yaptığım analarmı yoksa günlük yumurta bırakan
arıdan  seçilen analarmı daha iyi olacak

Terasa arı koyacağım için bahçeye bu sene bir avuç kadar
faselye (arı otu) ektim ama üzerini hiç arı sarmış olarak görmedim


Bu arada sizlerle bir şey paylaşmak istiyorum.
Larva trasferi yaptığım memelerden birsini böldüğüm iki
çıtalı bir kovana koydum . Ana arı memeden çıktı fakat geri gelmedi
İkinciye koyduğum memeden ana çıktı  ama benim arı yalancı ana yapmış
şimdi kovan içinde hem dölsüz ana hem de yalancı ana var arılar
anayı kabulenir yalancı ana erkek arı yumurtalarını keser mi?

Hiç yorum yok: